måndag 15 juni 2009

Kaos och nya ord..

Ok, jag vet sååå dålig på att uppdatera bloggen har jag varit men vi har haft fullt ös här hemma och så har jag jobbat hela helgen.

Lilleman har varit sjuk, eller ja tandsprickning med 39.9 graders feber i tre dagar.. TJOHO vad skoj det har varit, INTE! Vi har varit tvugna att avliva vår hamster Pelle :( aka den håriga bollen för han fick någon sorts aggresiv cancer. Usch, det var lite tungt men kanske inte att jämföra på något sätt med katt eller hund. Men han var ju ändå Stora M's första husdjur så hon bröt ihop när vi berätta att han var tvungen att fara till himlen och bli en stjärna. Men sen bara accepterade hon det och liksom, ja ja, det är väl inte mer med det. Barn är så mycket bättre på att handskas med sånt här än vad vi vuxna är. Ibland blir man förundrad över hur mycket de egentligen klarar av.




Nu till lite ytligheter

We have a NEW car and...

I LÖÖÖÖÖÖV IT!

So muchos att man nästan kan tro att jag har blivit knäpp. Ha ha.

Denna vecka hoppas jag att jag hinner med allt som skall förberedas inför midsommar. Det ska handlas och bakas och städa och tvättas och donas i dagarna fyra.. För sen åker vi till det traditionella midsommarfirandet i skärgården. Med traktoråkning för barnen och dans kring midsommarstången. ÅÅÅÅh vad vi längtar. Det är sååå mysigt.. usch vad trött jag är på det ordet måste hitta alternativ.. hmm synonymer med mysigt är (från synonymer.se:)
trivsam, skön, angenäm, trevlig, hemtrevlig, puttrig


hmm, puttrig ja det får bli mitt substitut för mysig tror jag.. HA HA.. nu ska jag PUTTRA med barna och stressa vidare...


Arrividerci...

1 kommentar:

AnnahoJ sa...

haha puttra tänkte jag när du skrev förslagen... o så väljer du puttra hahahaaaa kör på.. ooo är såå avis på er med ny bil o allt...
Kram